Pokorny industries s.r.o.
sídlo: Trnkova 2788/115, Líšeň, 628 00 Brno
IČ: 46983864
vedená u Krajského soudu v Brně, sp. zn. C 8469
dále jen (Společnost)
(obchodní podmínky pro podnikatele)
Všeobecné obchodní podmínky upravují podmínky koupě při uzavření jednotlivých kupních smluv, na
jejichž základě je Společností dodáváno zboží či služby, a tedy práva a povinnosti Společnosti a
příslušného odběratele (kupujícího) vůči Společnosti.
Kupní smlouva na dodávku zboží je uzavírána Společností, a odběratelem (kupujícím) (dále jen
„Odběratel“), který není spotřebitelem.
Tyto všeobecné obchodní podmínky se výslovně vztahují jen na kupující, kteří nejsou spotřebitelé, a
tedy při uzavírání smlouvy vystupují v rámci své podnikatelské činnosti.
Pro kupující, kteří jsou spotřebiteli, jsou určeny Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele.
Rozsah platnosti
- Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro dodávku zboží Společností
podnikatelským subjektům a jiným obchodním partnerům, kteří nejsou spotřebiteli
ve smyslu § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen
„občanský zákoník“).
- Tyto všeobecné obchodní podmínky se použijí vždy ve znění platném a účinném k
okamžiku uzavření příslušné kupní smlouvy, a to pro veškerá práva a povinnosti
vyplývající z dané kupní smlouvy uzavírané Společností a příslušným Odběratelem.
- V případě rozporů mezi výše uvedenými obchodními podmínkami platí následující
pořadí:
a) smlouva;
b) tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“);
c) příslušné právní předpisy (ledaže se od nich nelze dohodou stran odchýlit).
I. Předmět smlouvy/uzavření smlouvy
Společnost dodá zboží, dle aktuální nabídky, v souladu s podmínkami vyplývajícími ze
sjednané kupní smlouvy a z těchto Podmínek, a to po akceptaci objednávky z její strany
(uzavření kupní smlouvy). Společnost zajišťuje dodávku zboží pouze na území České
republiky a Slovenské republiky, ledaže je v konkrétním případě dohodnuto mezi
smluvními stranami jinak.
II. Způsob uzavření kupní smlouvy
- Kupní smlouva, jejímž předmětem bude dodávka objednaného zboží Společností
Odběrateli, bude za podmínek stanovených v těchto Podmínkách uzavřena na
základě
a) písemného vyhotovení kupní smlouvy podepsané Společností a Odběratelem,
b) potvrzení objednávky Odběratele ze strany Společnosti v souladu s těmito Podmínkami,
- Aktuální znění těchto Podmínek doručí Společnost Odběrateli společně s fakturou
nejpozději v den dodání zboží. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou umístěny na
internetových stránkách Společnosti (https://www.tesneni.cz/cs), přičemž
Společnost na svých internetových stránkách zpřístupňuje i starší verze všeobecných
obchodních podmínek, které slouží pro potřebu ověření dřívější úpravy všeobecných
obchodních podmínek a z tohoto důvodu zůstávají tyto starší verze nezměněny a
trvale dostupné.
- Příslušná kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy mezi Společností a
Odběratelem dojde k podpisu písemného vyhotovení kupní smlouvy nebo kdy
potvrzení objednávky Společností dojde Odběrateli. Za potvrzení objednávky se
rovněž považuje doručení objednaného zboží Společností Odběrateli. Společnost je
oprávněna odmítnout jakoukoliv objednávku bez uvedení důvodu. Ve smyslu tohoto
odstavce se tedy neuplatní ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
III. Průběh uzavření smlouvy
- Závaznou objednávku Odběratel učiní, pokud v objednávce uvede veškerá
požadovaná data a objednávku odešle na emailovou adresu Společnosti nebo osoby
oprávněné za Společnost objednávky přijímat. Objednávku do hodnoty zboží
nepřevyšující 5000 Kč bez DPH je možné učinit i telefonicky v případě, že Odběratel
souhlasí se záznamem takovéhoto hovoru o objednání zboží a tento hovor obsahuje
veškeré údaje dle následujícího odstavce těchto Podmínek vyjma údaje o závaznosti
těchto Podmínek.
Odběratel v objednávce uvede:
- označení požadovaného zboží,
- cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků,
- způsob platby,
- dobu dodání,
- způsob dodání, včetně nákladů na dodání zboží,
- údaj o závaznosti těchto Podmínek.
V případě objednávky učiněné Odběratelem elektronicky prostřednictvím emailové
zprávy potvrdí Společnost přijetí objednávky neprodleně elektronickou cestou na
emailovou adresu, ze které byla objednávka učiněna, přičemž smlouva kupní či
smlouva na dodání služeb je uzavřena okamžikem dojití potvrzení objednávky či
okamžikem dodání zboží Odběrateli. Společnost je oprávněna odmítnout kteroukoliv
objednávku bez uvedení důvodu.
V on-line obchodě (dálkovým přístupem dostupné aplikaci určené pro B2B uzavření
kupních smluv, internetové stránky https://www.tesneni.cz/cs) Společnosti je možno
objednávku učinit následujícím způsobem:
a) Vložíte zboží do košíku.
b) Zadáte své dodací a platební údaje nebo načtete svá uložená data.
c) Ověříte správnost svých objednacích dat.
d) Kliknete na objednací tlačítko.
Závaznou objednávku Odběratel učiní, pokud v objednacím on-line sytému
Společnosti provede veškeré úkony dle pokynů stanovených Společností, zadá
veškerá požadovaná data a objednávku potvrdí potvrzovacím tlačítkem (klikne na
objednací tlačítko).
Odběratel odesláním objednávky nebo závazným potvrzením objednávky prohlašuje,
že se podrobně seznámil s těmito Podmínkami a že mu také byly dostatečným
způsobem sděleny následující skutečnosti:
- označení zboží a popis jejich hlavních vlastností,
- cena zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků,
- způsob platby a způsob dodání, včetně nákladů na dodání zboží,
- údaje o právech vznikajících z vadného plnění podmínky pro uplatňování těchto práv.
Dodání zboží či služby ze strany Společnosti je uskutečněno dnem dodání zboží
Odběrateli, resp. provedením objednané služby.
- V případě objednávky učiněné Odběratelem prostřednictvím sítě internet (on-line
obchod), potvrdí Společnost přijetí objednávky neprodleně elektronickou cestou,
přičemž smlouva kupní či smlouva na dodání služeb je uzavřena okamžikem
elektronického potvrzení objednávky či okamžikem dodání zboží Odběrateli.
Společnost je oprávněna odmítnout kteroukoliv objednávku bez uvedení důvodu.
- V případě zvláštních (akčních/omezených) nabídek určitého zboží, tj. nabídek, které
se liší od běžného katalogu Společnosti, budou přesné podmínky dané zvláštní
nabídky, včetně časové platnosti a množstevního omezení dané nabídky, k dispozici
na internetové stránce on-line obchodu Společnosti. Společnost si výslovně vyhrazuje
právo jakoukoli zvláštní nabídku bez uvedení důvodu a s okamžitou platností zrušit.
Odběratel si je vědom skutečnosti, že veškeré zvláštní nabídky jsou omezeny
množstevně a platí pouze do vyprodání zásob předmětného zboží.
- Ustanovení těchto podmínek se uplatní i na objednávky učiněné prostřednictvím
elektronické či běžné pošty. Předchozí věta neplatí pro ustanovení, která se výslovně
a logicky vztahují jen na objednávky realizované prostřednictvím rozhraní on-line
obchodu. Podrobnosti postupu objednávání zboží prostřednictvím elektronické či
běžné pošty jsou dostupné na adrese (https://www.tesneni.cz/cs).
IV. Způsoby plateb/platební podmínky
- Odběratel může uhradit kupní cenu za dodané zboží či služby následovně:
- na základě zálohové faktury před dodáním zboží;
- na základě faktury (daňového dokladu) po předání zboží;
- na dobírku (hotovostní platba oproti předání zboží).
- Společnost je oprávněna kdykoliv požadovat, zejména v případě, kdy to bude
považovat s ohledem na okolnosti případu za vhodné, že zboží odešle/předá
Odběrateli pouze proti uhrazení kupní ceny na základě zálohové faktury před
dodáním zboží. Na tuto skutečnost Společnost Odběratele vždy předem upozorní.
Platba na fakturu po předání zboží Odběrateli.
V případě platby na fakturu je Odběratel povinen uhradit kupní cenu dodaného zboží
či služby ve lhůtě stanovené v příslušné faktuře vystavené Společností, a to po dodání
zboží. Možnost platby na fakturu po předání zboží Odběrateli může Společnost
podmínit předchozím uzavřením písemné rámcové kupní smlouvy, popřípadě i jinými
podmínkami, a tedy na tento způsob platby nevzniká Odběrateli bez dalšího nárok.
Platba na zálohovou fakturu před dodáním zboží (po potvrzení objednávky).
V případě platby na zálohovou fakturu je Odběratel povinen uhradit kupní cenu
dodaného zboží či služby ve lhůtě stanovené v dané faktuře, vystavené a splatné před
dodávkou objednaného zboží. Konečná faktura bude vystavena a doručena
Odběrateli bez odkladu po předání zboží.
Platba na dobírku.
V případě dodávky na dobírku (dodání zboží oproti hotovostní úhradě kupní ceny) je
Odběratel povinen uhradit při převzetí zásilky (zboží) částku dobírky (kupní cenu) v
hotovosti zasílateli.
Platba pomocí bankovních tlačítek GoPay. V případě výběru této platební metody
bude Odběratel postupovat dle pokynů na obrazovce.
- Platba platební kartou. V případě výběru této platební metody bude Odběratel
postupovat dle pokynů na obrazovce.
V. Právo na zrušení objednávky a odstoupení
- Odběratel je oprávněn svoji objednávku odvolat (zrušit), a to buď doporučeným
dopisem, či emailem, a to do okamžiku uzavření kupní smlouvy dle těchto Podmínek.
Společnost je oprávněna od uzavřené kupní smlouvy kromě případů stanovených v
těchto Podmínkách dále a případů stanovených příslušnými právními předpisy,
odstoupit bez uvedení důvodu do okamžiku dodání zboží Odběrateli. V takovém
případě se ruší kupní smlouva ex tunc.
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí odstupující strana o jeho
využití informovat stranu druhou pomocí kontaktních údajů uvedených na
internetových stránkách ( https://www.tesneni.cz/cs nebo v objednávce, a to formou
jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem).
VI. Následky odstoupení
- V případě účinného odstoupení od smlouvy jsou strany povinny si vrátit navzájem
poskytnutá plnění.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy je Odběratel povinen bez zbytečného
odkladu zaslat zboží zpět Společnosti.
- Odběratel zboží zašle na adresu určenou pro příjem zásilek:
Pokorny industries s.r.o.
Brno, Trnkova 115, 628 00
Czech Republic
- Odběratel také může zboží osobně předat na uvedené adrese.
- Pro vrácení plateb Společnost využije bankovní převod na Odběratelem uvedený
bankovní účet.
- Odběratel nese veškeré přímé náklady spojené s vrácením zboží a nemá nárok na
jakoukoli jejich náhradu.
- Odběratel odpovídá v případě zrušení kupní smlouvy za jakékoli snížení hodnoty
zboží v důsledku nakládání s ním a Společnost je oprávněna při takovém snížení
hodnoty zboží krátit výši vypořádané kupní ceny.
VII. Dodávka
- Dodávka zboží Společností na základě objednávky Odběratele se uskutečňuje na jeho
náklady. Za dodání zboží Odběrateli na území České republiky bude Odběrateli
vyúčtován přepravní poplatek v souladu s uzavřenou smlouvou.
- V případě dodávky zboží mimo území České republiky je dodávka Společností
uskutečněna na náklady Odběratele a způsobem určeným Společností. Aktuální údaje
o přepravním poplatku pro dodávky na území Slovenské republiky jsou uvedeny na
Smlouvě nebo Objednávce.
- Společnost dodá zboží Odběrateli bezodkladně po uzavření kupní smlouvy, ledaže je
pro realizaci dodávky zboží Společností vyžadováno předchozí uhrazení kupní ceny.
Zboží je zpravidla dodáno do dvou až pěti pracovních dní s výjimkou případů kdy to
neumožňují skladové zásoby Společnosti. Společnost je oprávněna termín dodání
zboží stanovit odlišně, přičemž je povinna o této skutečnosti, stejně jako o případném
prodlení s dodávkou zboží, Odběratele informovat. Společnost je oprávněna zboží
dodat i před případným sjednaným termínem dodání. Odběratel je povinen dodané
zboží převzít. Odběratel a Společnost spolu výslovně sjednávají, že Společnost
neodpovídá Odběrateli za jakoukoli škodu způsobenou pozdějším dodáním zboží či
skutečností, kdy nebude zboží z jakýchkoli důvodů možné dodat vůbec. Předchozí
věta se uplatní i na případný ušlý zisk.
- Zboží se považuje za dodané okamžikem převzetí Odběratelem.
- Nebezpečí škody na věci přechází na Odběratele okamžikem převzetí zboží, bližší
vymezení rozdělení povinností mezi Odběratele a Společnost jako je zajištění
přepravy, pojištění zboží, obstarání přepravních dokumentů, kdy přejde riziko z
prodávajícího na kupujícího, která ze smluvních stran bude odpovídat za jaké
náklady, je uvedeno v Pravidlech INCOTERMS®, které tvoří přílohu těchto Podmínek.
VIII. Cena a splatnost
- V případě objednávky prostřednictvím on-line obchodu Společnosti je vždy závazná
kupní cena uvedená u příslušného zboží. Cena takto uvedená v on-line obchodu
https://www.tesneni.cz/cs je cenou zboží, již zahrnuje veškeré daně a zákonem
stanovené poplatky, nikoliv však částku účtovanou za dopravu.
- Závazná kupní cena je cena uvedena v kupní smlouvě nebo potvrzené objednávce,
uvedená u příslušného zboží. Cena takto uvedená je cenou zboží, která zahrnuje
veškeré daně a zákonem stanovené poplatky, nikoliv však částku účtovanou za
dopravu.
- V případě prodeje zboží mimo území České republiky, je fakturovaná částka za
dodané zboží a přepravní služby stanovena v EUR, pokud se Odběratel se Společností
v individuálním případě nedohodne jinak.
- Faktury vystavené Společností jsou splatné 14. den od data vystavení faktury, ledaže
je dohodnuto nebo Společností stanoveno jinak, či je provedena platba formou
dobírky.
- V případě prodlení Odběratele s úhradou kupní ceny je Společnost oprávněna
požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 0,1 % z kupní ceny dodaného zboží za každý
započatý den prodlení, není-li v samostatné písemné smlouvě, uzavřené mezi
Společností a Odběratelem stanoveno jinak.
- Uhrazením smluvní pokuty není dotčeno právo Společnosti na náhradu vzniklé škody,
která se hradí v plné výši vedle smluvní pokuty.
IX. Výhrada vlastnictví
- Společnost si vyhrazuje vlastnictví k veškerému zboží, které dodá Odběrateli až do
zaplacení celkové kupní ceny dodaného zboží, tj. vlastnické právo ke zboží dodanému
Společností přechází na Odběratele vždy nejdříve ke dni uhrazení kupní ceny. Odběratel
je oprávněn používat zboží k účelu, ke kterému je určeno již po jeho převzetí, není však
oprávněn do doby nabytí vlastnického práva zboží zcizit nebo zboží jakkoliv právně
zatížit, a je povinen nakládat s ním s péčí řádného hospodáře, tak, aby nedošlo k jeho
poškození či snížení hodnoty.
X. Odpovědnost za vady zboží a záruka za jakost
Společnost se zavazuje předat Odběrateli zboží v ujednaném množství, jakosti a
provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, dodá Společnost zboží v jakosti a
provedení vhodném pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý. Nemá-li v
době předání zboží Odběrateli vlastnosti uvedené v tomto odstavci výše, vznikají
Odběrateli dále specifikovaná práva z vadného plnění.
Odběratel bere na vědomí, že je povinen dodané zboží podle možnosti prohlédnout
co nejdříve po převzetí a přesvědčit se tak o jeho vlastnostech a množství, přičemž
pokud zjistí jakoukoli vadu dodaného zboží, je povinen tuto vadu oznámit bez
zbytečného odkladu Společnosti. Totéž se uplatní u skryté vady. Neoznámí-li
Odběratel vadu zboží včas, pozbývá dále právo na odstoupení od kupní smlouvy,
které by mu jinak dle dále uvedených ujednání náleželo.
V případě, že Odběrateli vzniknou práva z vadného plnění, a takové vadné plnění je
podstatným porušením kupní smlouvy, může se domáhat níže uvedených práv
ve stanoveném pořadí:
a) odstranění vady nebo dodání chybějícího zboží,
b) odstranění vady dodáním nového zboží bez vady,
c) přiměřené slevy z kupní ceny,
d) odstoupení od smlouvy.
Odběratel v případě podstatného porušení kupní smlouvy sdělí prodávajícímu, jaké
právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po jejím oznámení.
Provedenou volbu nemůže Odběratel změnit bez souhlasu Společnosti. Nezvolí-li
Odběratel své právo včas, má práva podle následujícího odst.
- Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Odběratel právo na
přiměřenou slevu z kupní ceny, anebo na odstranění vady dodáním nového zboží bez
vady nebo dodání chybějícího zboží. Dokud Odběratel neuplatní právo na slevu z
kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Společnost dodat to, co chybí, nebo
odstranit právní vadu. Jiné vady může Společnost odstranit dodáním nového zboží.
Neodstraní-li Společnost vadu dodáním nového nebo chybějícího zboží včas nebo
takto vadu odmítne odstranit, může Odběratel požadovat slevu z kupní ceny, anebo
může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Odběratel změnit bez
souhlasu Společnosti.
- V případě, že Společnost poskytuje na dané zboží Odběrateli záruku za jakost, bude
tato skutečnost, včetně délky záruční doby, uvedena v záručním listu vydaném
Společností Odběrateli. Pro odstranění pochybností se konstatuje, že případné
uvedení záruky za jakost na obalu zboží či dokumentaci dodávané se zbožím (vyjma
záručního listu vydaného Společností Odběrateli), popřípadě v jiném dokumentu,
který se ke koupi předmětného zboží bude vztahovat, se uplatní pouze na kupující
spotřebitele.
XI. Ochrana osobních dat
- Společnost tímto upozorňuje Odběratele, že jeho veškeré údaje, pokud jsou dle
Evropského nařízení 2016/679 (GDPR) a zákona 110/2019 Sb., o zpracování osobních
údajů, chráněny jakožto údaje osobní, které předal Společnosti, včetně adresy, jsou
pro rychlé a bezchybné zpracování uloženy v databázi Společnosti. Zpracování
poskytnutých dat probíhá v souladu s ustanoveními příslušných právních předpisů v
oblasti ochrany osobních údajů. Odběratel registrací do e-shopu společnosti či
provedením objednávky uděluje souhlas Společnosti s využitím veškerých předaných
údajů Odběratele ke zpracování za účelem realizace objednávky, a dále k
marketingovým účelům Společnosti, a to zejména k nabízení služeb a produktů
Společnosti, zasílání informací o činnosti Společnosti, a to i elektronickými prostředky
(zejména e-mail) ve smyslu Evropského nařízení 2016/679 (GDPR) a zákona č.
480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, na dobu do odvolání
tohoto souhlasu. Odběratel je oprávněn kdykoliv Společnosti písemně oznámit, že s
použitím svých kontaktních údajů Společností dle těchto Podmínek nesouhlasí, a to
písemným oznámením zaslaným na adresu sídla Společnosti prostřednictvím
doporučené pošty. V případě objednávky zboží prostřednictvím online obchodu
Společnosti, nebude Společnost při neaktivování pole „užívání dat“ oprávněna dané
kontaktní údaje využívat, pokud je pro takové využití třeba souhlasu subjektu údajů.
Zpracováním výše uvedených osobních údajů může Společnost pověřit třetí osobu,
jakožto zpracovatele (doručovatele zboží a další, se kterými bude Odběratel
obeznámen). Odběratel bere na vědomí, že souhlas ke zpracování osobních údajů k
výše uvedeným účelům je dobrovolný a může být vzat kdykoli zpět resp. může
Společnosti sdělit svůj nesouhlas s určitým zpracováním osobních údajů. V takovém
případě však může být negativně ovlivněna realizace objednávky.
- Odběratel má právo na úpravu osobních a kontaktních údajů v databázi Společnosti,
a to elektronicky zasláním žádosti na e-mail: info@pokornyindustries.com
- Pokud Odběratel zjistí nebo se bude domnívat, že Společnost nebo zpracovatel
provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a
osobního života Odběratele nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje
nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může požádat společnost nebo
zpracovatele o vysvětlení nebo požadovat, aby tyto subjekty odstranily takto vzniklý
stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci
osobních údajů. Další informace o zpracování a nakládání s osobními údaji se můžete
dočíst na stránkách: https://www.tesneni.cz/cs
XII. Volba práva
- Kupní smlouva mezi Společností a Odběratelem se řídí ustanoveními zák. č. 89/2012
Sb., občanský zákoník, v platném znění.
- Právní vztahy mezi Společností a Odběratelem při dodávce zboží a služeb se řídí
právem České republiky. V případě sporu, který se nepodaří vyřešit smírnou cestou
Společnost a Odběratel sjednávají příslušnost Českých soudů, pokud se ve smlouvě
nedohodnou jinak.
XIII. Závěrečná ustanovení
- Odběratel není oprávněn bez písemného souhlasu Společnosti započíst vůči
pohledávkám Společnosti vyplývajícím z dodávky zboží jakékoliv své pohledávky.
- Společnost provádí zpětný odběr elektrozařízení Odběratelů v souladu s příslušnými
právními předpisy.
- Je-li jakékoliv ustanovení těchto Podmínek (kupní smlouvy) neplatné nebo
nevymahatelné nebo se takovým stane, nebude to mít vliv na platnost a
vymahatelnost jejích dalších ustanovení, lze-li toto ustanovení oddělit od těchto
Podmínek (kupní smlouvy) jako celku. Smluvní strany vyvinou veškeré úsilí s cílem
nahradit takové ustanovení novým, které bude svým obsahem a účinkem co nejvíce
podobné neplatnému nebo nevymahatelnému ustanovení, a to ve lhůtě 30 dnů ode
dne, kdy se příslušné ustanovení těchto Podmínek (kupní smlouvy) stalo neplatným,
odporovatelným nebo nevymahatelným nebo kdy se o tom některá smluvní strana
dozvěděla a informovala druhou smluvní stranu, podle toho, co nastane dříve.
- Společnost je oprávněna tyto Podmínky jednostranně kdykoliv změnit, přičemž
změna těchto Podmínek je účinná ke dni jejího vyhlášení, ledaže bude stanoveno
jinak.